Narzędzia problemowej ewaluacji zewnętrznej – obszar „EFEKTY”
Kwestionariusz ankiety dla uczniów
Kwestionariusz ankiety dla rodziców
Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli
Kwestionariusz wywiadu grupowego z uczniami (wersja warsztatowa)
Kwestionariusz wywiadu grupowego z nauczycielami (wersja warsztatowa)
Kwestionariusz wywiadu grupowego z nauczycielami (wersja z pytaniami)
Kwestionariusz wywiadu z rodzicami
Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem
Kwestionariusz wywiadu z pracownikami niepedagogicznymi
Arkusz obserwacji zajęć i przerw międzylekcyjnych
Dyspozycje do analizy dokumentów
Program do zliczania ankiet (10,7 MB)
Szkoła lub placówka osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. |
||
Wymaganie |
Charakterystyka wymagania |
Charakterystyka wymagania |
1.1. |
Wyniki sprawdzianu i egzaminów są analizowane w celu poprawy jakości pracy szkoły lub placówki. W szkole lub placówce są wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów. |
Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów wykorzystuje się różnorodne metody analizy wyników. Wdrażane w szkole lub placówce wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia. |
1.2. |
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. W szkole lub placówce diagnozuje się i analizuje osiągnięcia uczniów, uwzględniając ich możliwości rozwojowe. |
W szkole lub placówce formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczniów, dostrzegane są możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce. Wdrożone wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce uczniów. |
1.3. |
Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach |
Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły lub placówki. W szkole lub placówce realizuje się działania zainicjowane przez uczniów. |
1.4. |
Uczniowie czują się w szkole lub placówce bezpiecznie i wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. W szkole lub placówce diagnozuje się zachowania uczniów. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. |
Uczniowie prezentują właściwe zachowania. W szkole lub placówce analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb, uwzględniając inicjatywy uczniów. |
______
2) Dotyczy sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, w klasie VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia oraz w klasie III ogólnokształcącej szkoły baletowej.
3) Dotyczy egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, w klasie III ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, w klasie III ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych oraz w klasie VI ogólnokształcącej szkoły baletowej.