„Projekty i realizacje wystroju wnętrz pracowni szkolnych, jako tematy prac dyplomowych”

„Projekty i realizacje wystroju wnętrz pracowni szkolnych, jako tematy prac dyplomowych”

W ubiegłym roku, po raz pierwszy, uczniowie Liceum Plastycznego o specjalizacji „dekorowanie wnętrz” realizowali swoje projekty szkolnych pracowni w rzeczywistości.

W ramach pracy dyplomowej aranżacje pracowni szkolnych wykonali następujący uczniowie:

  • Eliza Chojnacka – pracownia polonistyczna,
  • Joanna Włudarzewska – pracownia języka niemieckiego,
  • Wiktor Szulc – pracownia języka angielskiego,
  • Iga Zawada – pracownia przyrodnicza,
  • Karolina Ciepielewska – pracownia matematyczna.

Opiekunem prac dyplomowych była p. Joanna Szczechura – nauczyciel, artysta plastyk, absolwent ASP w Warszawie, wydziału Architektury Wnętrz.

Co roku tematami prac dyplomowych z przedmiotu dekorowanie wnętrz były projekty pozostające na etapie plansz i makiet. W zeszłym i obecnym roku szkolnym dyplomy zostały rozszerzone o realizację. Był to ogromny wysiłek i dla nauczyciela i dla uczniów. Celem projektu było zdobywanie umiejętności w obszarach praktycznej wiedzy – wykonawstwa projektu, które w przyszłości będą wykorzystywać w pracy zawodowej.

Etapy pracy:

  • poszukiwanie, gromadzenie i analizowanie materiałów, inspiracji i motywów, które byłyby zgodne z specjalnością pracowni i pozwoliłyby stworzyć atmosferę skupienia
    i pracy a zarazem były nowatorskie i kreatywne.
  • wykonanie wielu koncepcji projektowych, analiza projektów, wybór jednej koncepcji,
  • wykonanie profesjonalnych projektów,
  • wybór i zakup mebli i sprzętów możliwych do zrealizowania w założonym budżecie,
  • wykonanie projektów jednostkowych, realizacja np. zaprojektowanie i wydruk tapet, napisów przestrzennych, zegara itp.
  • prace remontowe w pracowniach, malowanie, naklejanie tapety, renowacja mebli
  • aranżacja przestrzeni, wykonanie dokumentacji fotograficznej i opracowanie plansz dyplomowych, przygotowanie prezentacji dyplomu.

Wszystkie te poczynania przyczyniły się do utrwalenia wiedzy i umiejętności oraz zdobycia nowych doświadczeń teoretycznych i praktycznych.  Wnętrza, które stworzyli uczniowie są funkcjonalne a zarazem ciepłe, przyjazne i ładne.  Efektem pracy są estetyczne i spełniające swoją rolę edukacyjną sale klasowe w naszej szkole, w których, jak twierdzą zgodnie uczniowie   i nauczyciele miło jest przebywać i uczyć się.

Dodatkowym efektem realizacji uczniowskich projektów jest wzrost poszanowania pracy kolegów przez innych uczniów. W odnowionych salach uczniowie dbają o ład, o czystość  i szanują wyposażenie sal lekcyjnych. 

Joanna Szczechuranauczyciel Zespołu Państwowych Szkół Plastycznych w Warszawie

 


Znajdź CEA na Facebooku

WITRYNY CEA